Chec cu nuca, mar si dovlecel - Din bucatarie, cu pasiune

joi, 9 noiembrie 2017

Chec cu nuca, mar si dovlecel

Dovlecelul il consider o leguma minune - pentru ca o poti folosi atat in preparate sarate cat si dulci. Am facut un fel de chec sarat cu morcovi si dovlecei, apoi am facut muffins dulci cu dovlecei si busuioc, iar astazi i-am combinat cu mere, nuci si portocala intr-un chec ce abunda in arome. 


Reteta am preluat-o de pe blogul Elenei Toma si face parte din seria provocarilor secrete, organizata luna aceasta de Lili.


Ingrediente
- 200 g unt (la temperatura camerei)
- 200 g zahar
- 3 oua
- 1 dovlecel mic
- 1 mar mediu
- 100 g nuca
- 1 lingura zeama de lamaie
- 250 g faina alba
- 1 lingurita rasa praf de copt
- coaja rasa de la o portocala
Preparare 
Preincalziti cuptorul la 200 grade C si pregatiti o tava cu hartie de copt.
Puneti untul impreuna cu zaharul intr-un vas si mixati pana ce zaharul este aproapte topit. 
Separati albusurile de galbenusuri. Incorporati galbenusurile, unul cate unul, in crema de unt, mixand bine dupa fiecare.
Dati marul si dovlecelul pe razatoarea mica si stropiti-le cu putina zeama de lamaie. Adaugati-le la crema de unt si amestecati. 
Incorporati la compozitia de mai sus faina, praful de copt si coaja de portocala rasa.
Bateti cele trei albusuri spuma si adaugati-le impreuna cu nucile tocate la compozitia de chec. Amestecati usor sa nu se lase albusul pana obtineti un amestec cat mai omogen. 
Puneti aluatul obtinut in tava pregatita si coaceti timp de aproximativ 35-40 minute, pana trece testul scobitorii.
Lasati sa se raceasca inainte de a taia (lucru pe care eu nu l-am respectat :) ).



Bon appetit!

6 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram