Gem de pere si caramel - Din bucatarie, cu pasiune

miercuri, 30 octombrie 2013

Gem de pere si caramel

Am primit de la prieteni dragi cateva kilograme bune de pere, iar o parte din ele le-am transformat intr-un gem delicios. Reteta am adaptat-o plecand de la un gem cu piure de mere gasit pe net, adica aici. Mi s-a parut interesanta combinatia de caramel si fructe iar ceea ce a iesit mi-a depasit asteptarile.



Ingrediente: 

- 2.5 kg de pere
- 3 cani de zahar
- 1 lingura zeama de lamaie
- 1 esenta de rom (optional)


Preparare

Curatati perele de coaja, cotoare si seminte, taiati-le bucati si puneti-le la fiert impreuna cu o cana de apa. Daca perele sunt tari, sau nu sunt zemoase mai puteti pune putina apa. Fierbeti-le la foc mic cam 30 minute, pana se patrund bine si apa se evapora. Cand sunt fierte lasati-le sa se raceasca apoi pasati-le cu blenderul sau la robot pana obtineti un piure, mai mult sau mai putin fin, dupa preferinta. Eu am obtinut cam 5 cani (aproximativ de 250 ml) de piure de pere.
Intr-o oala cu fundul gros sau ceaun (ce aveti ) puneti 2 cani de zahar, o jumatate de cana de apa si zeama de lamaie. Lasati sa fiarba la foc mic pana ce devine auriu. Nu lasati sa se inchida caramelul prea mult la culoare ca devine amar. Adaugati cu grija piureul de pere si cealalta cana de zahar. Lasati sa fiarba la foc mic pana se ingroasa, cam 30 minute. Puneti si romul daca va place. Mie mi-a placut, deci am pus. 

Cand este gata si vasul este inca pe foc puneti in borcane curate si uscate, capsati si dati la cuptorul incins la foc mic cam 10 minute.Inchideti focul si lasati borcanele in cuptor pana se racesc.
Din cantitatile de mai sus mi-au iesit 3 borcane de 370 g.


Bon appetit!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram